Rabu, 04 November 2015

Adakah Herba Sihat Than Ubat-ubatan?

Adakah Herba Sihat Than Ubat-ubatan?

Doktor perubatan (MDS) menetapkan ubat-ubatan (ubat) tetapi NDS (doktor naturopathic) akan menetapkan herba. Sesetengah ubat datang dari bahan kimia tertentu dalam herba (tumbuhan). Seperti kuinin ubat untuk malaria berasal dari kulit kayu pokok cinchona ini. Herba adalah lebih murah, lebih selamat dan datang dari alam atau Tuhan.

Oleh kerana manusia mencipta ubat-ubatan dan boleh mempatenkan mereka, tidak seperti herba, mereka boleh menandakan harga seribu kali. Dadah adalah agak baru. Sebagai contoh dalam tahun 1800-an rawatan yang paling popular oleh doktor perubatan berdarah atau pertumpahan darah. Herba telah digunakan untuk penyembuhan untuk beribu-ribu tahun. Sesetengah daripada mereka adalah makanan yang popular seperti bawang putih.

Banyak ubat popular telah ditarik balik kerana terlalu berbahaya bahawa mereka telah membunuh ramai orang. Sila ambil perhatian bahawa kira-kira 2,000 rakyat Amerika mati daripada mengambil aspirin setiap tahun supaya tidak orang yang cukup untuk mempunyai ia dipanggil semula. Vioxx adalah suatu ubat popular (ubat) untuk sakit tetapi ia dipanggil semula selepas membunuh ramai orang.

Saya tidak tahu mana-mana orang yang terkenal (selebriti) yang telah dibunuh oleh herba. Tetapi selebriti yang telah dibunuh oleh ubat-ubatan termasuk Michael Jackson, Elvis Presley, Whitney Houston, Brittany Murphy dan Heath Ledger. Ubat-ubatan adalah jauh lebih menguntungkan untuk menjual daripada herba. Dengan paten ke atas mereka, harga pada mereka boleh mark up 100 kali.

Ubat-ubatan mempunyai kesan sampingan supaya mereka tidak membunuh orang tetapi mereka mendapat masalah kesihatan lain. Adalah dianggarkan bahawa 40% daripada ubat-ubatan adalah untuk kesan-kesan sampingan ubat-ubatan lain. Jika anda bertanya kepada doktor untuk memberitahu anda apa ubat-ubatan untuk mengambil jika anda tidak mempunyai masalah kesihatan, dia akan memberitahu anda untuk tidak mengambil sebarang ubat-ubatan.

Tetapi orang yang sihat mengambil pelbagai herba untuk masalah kesihatan atau hanya untuk membantu menjaga mereka yang sihat. Kesan-kesan sampingan herba tidak benar-benar kesan sampingan tetapi manfaat lain yang anda boleh mendapatkan dari mengambil herba itu. Pada video yang ND mengatakan bahawa orang berfikir bahawa cili merah adalah herba tetapi ia sebenarnya adalah buah. Sebenarnya herba boleh mana-mana makanan tumbuhan yang digunakan untuk tujuan perubatan atau kesihatan.

Dr James A. Duke mempunyai Ph.D. dalam botani. Beliau bekerja untuk Amerika Syarikat Jabatan Pertanian (USDA) selama lebih 3 dekad pengkatalogan ubat-ubatan tumbuhan yang berbeza (fitokimia) dalam herba (tumbuhan). Beliau telah menulis sebuah buku mengenai banyak herba yang berbeza. Beliau juga telah menulis sebuah buku mengenai yang terbaik daripada 13 herba untuk kesihatan. Terdapat satu artikel mengenai ini dipanggil 13 Herba Terbaik untuk Kesihatan dan Penyembuhan.

Orang ramai boleh mendapatkan percuma vitamin D dari cahaya matahari tetapi ramai orang tidak mendapat cukup vitamin D kerana mereka tinggal di kawasan yang jauh dari khatulistiwa, tidak menghabiskan banyak masa di luar atau menggunakan pelindung matahari yang menghalang mereka daripada mendapat vitamin D dari cahaya matahari. Vitamin D sebenarnya adalah hormon neurosteroid mengikut PubMed. Oleh kerana tidak cukup vitamin D, ramai orang mempunyai masalah kesihatan, seperti kanser.

Ada sesuatu yang dipanggil doktrin tandatangan mana tumbuhan yang boleh memberi anda petunjuk untuk apa yang ia adalah baik untuk. Sebagai contoh akar tumbuhan ginseng atau herba kelihatan seperti tubuh seorang lelaki. Jadi ginseng bermakna manusia akar. Ginseng adalah baik untuk kesihatan seluruh badan. Ia membantu tubuh untuk menyesuaikan diri dengan tekanan dan berbeza perkara-perkara yang boleh berlaku kepada badan.

Psikologi Hari ini mempunyai rencana mengenai peningkatan kadar kemurungan dalam generasi muda dan mereka mempunyai teori tertentu tentang punca ini. Terdapat satu kumpulan tertentu ubat yang orang mungkin tidak tahu sebenarnya dadah. Kumpulan dadah dipanggil pelindung matahari. Psikologi Hari ini mempunyai teori bahawa kerana orang yang menggunakan pelindung matahari, ia menyebabkan mereka tidak mendapat cukup vitamin D dan ini adalah sebab untuk peningkatan kadar kemurungan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar