Rabu, 04 November 2015

Tidak semua yang Mata Untuk Ill Kesihatan Adalah Punca It!

Tidak semua yang Mata Untuk Ill Kesihatan Adalah Punca It!

Sering kajian dikeluarkan tentang kadar kesihatan dan sebab penyakit serta tentang perbezaan ia boleh membuat bergantung kepada di mana anda tinggal. Adakah korelasi ini petunjuk yang baik dan betul? Adakah tempat tertentu lebih baik kerana mereka mempunyai cahaya matahari lebih daripada yang lain? Apakah mungkin penyakit kronik adalah lebih dominan di kawasan di mana lebih ramai orang tua yang hidup seperti kampung persaraan dan lain-lain kerana kajian memberitahu kita risiko kesihatan meningkat dengan usia? Kita tahu bahawa merokok adalah jauh daripada yang sihat, tetapi ia benar-benar seburuk yang mereka memberitahu kami, ia adalah?

Seperti di kawasan yang mempunyai industri berat dan pencemaran alam sekitar ia adalah kesimpulan diketepikan bahawa risiko kesihatan yang jauh lebih tinggi. Ia seolah-olah bahawa jabatan-jabatan tertentu tidak mahu kita tahu tentang semua faktor risiko yang boleh mempengaruhi kita seperti racun perosak, bahan tambahan makanan, tercemar produk penjagaan diri, dan toksik dalam air minuman, pencemaran alam sekitar dan lain-lain peratusan terbesar penyakit dicipta oleh manusia, diri kita; ada apa-apa dalam persekitaran semula jadi yang menyebabkan penyakit kronik atau kanser. Dengan melihat laporan dari masa lalu dan masa kini, retorik, statistik, tidak menyokong teori-teori tentang isu-isu kesihatan banyak dan keadaan kesihatan. Terdapat banyak perkara yang menunjuk kepada penyakit atau jatuh sakit daripadanya tetapi sebenarnya bukan punca itu.

Siapa yang betul dan siapa yang salah?

Statistik tidak menyokong teori tentang penyakit. Siapakah yang sebenarnya mendapat dengan betul? Maka mengapa mereka terus-menerus berubah tiang gol semasa permainan sedang bermain-main? Apa yang boleh lebih semulajadi daripada cahaya matahari, tetapi kita diberitahu untuk menutup: Sentiasa memakai pakaian perlindungan termasuk topi dengan rim luas dan cermin mata hitam, gunakan pelindung matahari SPF 30+ atau lebih tinggi. Gunakan pelindung matahari sebelum anda kepala di luar rumah dan memohon semula secara berkala. Awal pagi atau lewat petang adalah masa yang paling selamat berada di luar seperti UV adalah paling tinggi di tengah-tengah hari. Semua ini adalah salah menurut kajian terkini dan mengemas kini maklumat yang lebih terkini. Ia seolah-olah beberapa pakar kesihatan yang kurang di sebalik perkembangan terkini dan yang belum tahu rahsia vitamin "D" lagi. Beberapa negara yang mendapat cahaya matahari yang cukup pada tahun ini adalah bernasib baik dalam mengaktifkan kulit mereka sendiri pengeluaran vitamin D yang amat penting untuk kesihatan secara keseluruhan. Apa yang menghairankan, tempat-tempat dengan cahaya matahari lebih daripada yang lain adalah antara yang paling rendah kadar kanser. Ini menjadikan teori beberapa pakar dipersoalkan bahawa lebih pendedahan kepada cahaya matahari sama dengan kanser lebih. Sebagai bukti lebih daripada ini datang untuk menyalakan kita belajar bahawa vitamin D adalah amat penting untuk kesihatan, oleh itu lebih cahaya matahari dan lebih banyak vitamin D melindungi daripada kanser dan penyakit. Terdapat satu lagi salah satu artikel saya dengan maklumat lanjut mengenai ini, ia dipanggil: The Sun adalah pelindung Bukan Punca Kanser Kulit - dengan lebih khusus tentang kanser kulit, melanoma dan peranan vitamin D bermain dalam semua ini.

Adakah sains naik dalam asap?

Adakah hak dalam memberitahu semua orang bahawa minum, merokok dan makan adalah satu-satunya punca-punca penyakit dan penyakit kronik? Kebanyakan perkara yang melebihi berbahaya tetapi menggunakan mereka secara sederhana mempunyai hasil yang sama sekali berbeza. Sebagai contoh mari kita lihat merokok: Ia tidak sihat, dan jika anda seorang perokok setiap penyakit yang datang bersama-sama merokok dipersalahkan untuk itu. Mesej tersebut yang mengatakan yang merokok akan mati daripadanya dan yang tidak merokok akan hidup lebih lama. Terdapat banyak perkara-perkara lain di bermain juga. Ujian telah menunjukkan bahawa perokok yang merokok hanya separuh pek rokok sehari tidak mengalami masalah kesihatan yang lebih daripada seorang yang bukan perokok. Cerut dan paip perokok secara purata, mengikut ujian, sebenarnya keseluruhan lebih sihat daripada tidak merokok. Laporan itu juga mengatakan bahawa merokok sederhana dan minum adalah santai dan boleh membantu untuk melegakan tekanan, dan tekanan adalah salah satu pembunuh tersembunyi. Selebriti merokok cerut seolah-olah mempunyai sesuatu yang sama dengan laporan ini; ada ramai orang yang mencapai usia tua masak, orang-orang seperti Winston Churchill di bawah tekanan semasa perang, mencapai usia 91, George Burns hidup untuk 100 dikelilingi oleh asap cerut. Merokok adalah kaitan yang kuat kepada kanser paru-paru, tetapi tidak mengikut statistik terkini. Terdapat kes-kes lagi dilaporkan kanser paru-paru orang yang tidak pernah merokok dalam kehidupan mereka daripada perokok. Apakah penyelesaian? Jika anda bukan perokok, tidak pernah mengambil sehingga ia! Jika anda seorang perokok berat memotong kembali ke tahap yang lebih selamat dan menggunakannya untuk faedah anda sendiri, atau memberikan sehingga. Terdapat banyak lagi bahaya yang tersembunyi lain yang mempengaruhi kesihatan kita daripada merokok yang lebih baik dielakkan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar