Rabu, 04 November 2015

Hentikan Tekanan Dengan Pilihan Pemakanan

Hentikan Tekanan Dengan Pilihan Pemakanan

Pilihan Pemakanan Hentikan Tekanan
Kebanyakan orang apabila diberitahu mereka perlu mengurangkan jumlah tekanan dalam hidup mereka akan cuba untuk mencari tahu apa yang menyebabkan tekanan atau akan mencari sesuatu keselesaan yang akan membawa fikiran mereka jauh daripada itu. Saya mendapati keselesaan dalam membaca atau menghafal ayat-ayat Alkitab.

Mungkin anda menganggap makanan sebagai penghibur. Pilihan yang anda buat untuk keselesaan anda mungkin menyebabkan tekanan dalam pasangan anda. Orang yang berlaku di sepakan kesihatan boleh menyebabkan tekanan bagi ahli keluarga yang lain yang menikmati makanan ringan dan tidak mengambil berat tentang masa depan akibat yang mungkin. Atau, katakan sebagai contoh anda adalah orang yang yang tidak suka memasak tetapi pertemuan keluarga besar kerana akan ada banyak makanan yang enak dan perbualan. Mereka menyediakan makanan mungkin mendapati pertemuan ini tertekan kerana mereka berfikir bagaimana jika seseorang tidak suka makanan saya atau jika ia tidak dapat dilakukan pada masa dan lain-lain dan lain-lain Jadi, menggunakan "makanan" dan "tekanan" dalam masa yang sama memberikan setiap peringkat individu yang berbeza keselesaan atau tekanan.

Saya suka istilah auns pencegahan sama dengan satu paun untuk sembuh. Ia membuatkan saya berfikir bahawa untuk menjadi lebih selesa di kemudian hari dan dengan itu membuat ia kurang memberi tekanan kepada saya dan orang lain di sekeliling saya, saya lebih baik membuat pilihan yang lebih bijak memotong atau memotong perjalanan pulang pada biskut, kek dan pai sekarang dan makan makanan yang sarat dengan antioksidan untuk baik rangsangan kesihatan pemakanan. Tidak ada yang salah dengan menikmati makanan ringan sekali-sekala dan mendapat bersama-sama dengan keluarga dan rakan-rakan untuk makan. Dalam masyarakat kita, menikmati makanan keselesaan membantu kita bon dengan mereka yang kita mahu berada di sekeliling. Saya mahu anda menjadi sekitar untuk menikmatinya supaya memilih makanan anda dengan bijak. Sesetengah orang menggunakan makanan untuk menutup masalah dan itulah perasaan yang tidak sihat menekan yang tertekan itu sendiri.

Ada makanan tertentu yang benar-benar boleh membantu anda mencari kelegaan daripada tekanan dan anda hanya mula untuk membuat pilihan yang lebih bijak mereka ke atas kek dan karbohidrat yang tidak sihat. Apabila anda berada di bawah tekanan badan anda mengeluarkan hormon yang dipanggil kortisol dan anda boleh mencari makanan untuk menindas kortisol dalam badan anda.

Kortisol tidak sama sekali tidak baik atau baik untuk anda dan amat berguna sekali dalam seketika. Kortisol kronik diketahui menyebabkan kerosakan sel dalam badan anda. Cari makanan yang akan membantu memastikan ia di dalam semakan seperti kacang. Sebilangan kecil kacang adalah semua yang diperlukan untuk membolehkan magnesium dalam mereka untuk menjaga kortisol di bawah kawalan. Tekanan mengambil tol pada badan anda dan dengan kortisol yang berjalan melalui urat yang menjadikan ia sukar untuk sistem imun badan untuk membaiki sendiri. Pilih makanan seperti beri biru yang penuh dengan vitamin C dan kaya dengan antioksidan untuk membantu anda berasa lebih tenang dan sihat pada masa-masa tekanan.

Makanan tinggi kalium seperti pisang dan avocado dan buah ara akan membantu menjaga pancang tekanan darah disebabkan oleh tekanan di bawah kawalan. Alkitab ayat saya nyatakan sebelum ini saya gunakan untuk yang dalam Filipi mengatakan "Jadilah sangat mengharapkan apa-apa, tetapi dalam segala hal, berdoalah, doa dan kesyukuran membuat permintaan anda yang diketahui kepada Allah dan ketenangan Tuhan yang melepasi segala pengetahuan akan menjaga hati dan minda anda melalui Kristus Yesus ". Itulah makanan untuk berfikir dan keselesaan dan saya fikir berfungsi lebih baik daripada kalium tetapi dalam kombinasi harus bekerja dengan baik bersama-sama. Keamanan adalah benar-benar tekanan terkawal.

Pilih asparagus dan brokoli untuk makanan yang auns saya makanan pencegahan untuk meningkatkan kesihatan anda. Asparagus kaya dengan asid folik yang akan membantu meningkatkan mood dan pertempuran perasaan anda sedang tertekan. Brokoli melakukan perkara yang sama dan memakannya mentah membantu mengekalkan nutrien dalam yang biasanya hilang dalam proses memasak.

Memang benar bahawa makanan bergula tekanan pertempuran juga. Tetapi, inilah silap mata - ia hanya mengambil jumlah yang kecil pada lidah anda untuk melakukan pilihan gula kerja dan pencegahan adalah untuk makan sorbet buah-buahan yang penuh dengan gula semulajadi dan skip ais krim penuh lemak. Kek dan karbohidrat lemak juga bekerja untuk membuat anda menenangkan meningkatkan tahap serotonin tetapi jika anda memilih pilihan gandum anda akan mendapat keputusan yang lebih baik.

Satu perkara terakhir yang disarankan ke luar mengurangkan tekanan ke tahap yang sihat adalah omega-3 tambahan minyak ikan. Saya tidak cukup mendapat keberanian untuk mengambil ikan kod hati minyak dengan sudu yang seperti beberapa mencadangkan dan lebih suka tidak mempunyai bahawa rasa hanyir jadi saya bergantung kepada kapsul kualiti yang baik.

Tidak ada komentar:

Poskan Komentar