Rabu, 04 November 2015

Pemfluoridaan - Bahan Kimia Toksik Fluorida Dalam Air

Pemfluoridaan - Bahan Kimia Toksik Fluorida Dalam Air

Pemfluoridaan / Fluorida Bahan Kimia Toksik Dalam Air

Sebatian fluorida yang dimasukkan ke dalam air (pemfluoridaan), ubat gigi dan tablet makanan tambahan (termasuk beberapa vitamin) tidak pernah diuji untuk keselamatan sebelum kelulusan.

Penyelidikan bebas baru-baru ini oleh ahli sains yang tidak berkaitan dengan organisasi perdagangan gigi telah menunjukkan yang berikut:

Neurotoksik dan ia mengurangkan IQ

Pada tahun 1995, neurotoxicologist dan bekas Pengarah toksikologi di Pusat Pergigian Forsyth di Boston, Dr Phyllis Mullenix diterbitkan menunjukkan kajian bahawa fluorida dibina dalam otak haiwan apabila terdedah kepada tahap sederhana. Kerosakan pada otak berlaku dan pola tingkah laku haiwan itu dilaksanakan teruk.

Punca Kanser

Jabatan Kesihatan di New Jersey mendapati bahawa kanser tulang pada kanak-kanak lelaki adalah di antara dua hingga tujuh kali lebih besar di kawasan di mana air telah berfluorida.

Struktur Perubahan Bone dan Kekuatan

Fluorida secara beransur-ansur membina dalam tulang dan menyebabkan perubahan yang buruk kepada struktur tulang. Agak beberapa kajian telah menunjukkan bahawa pemfluoridaan membawa kepada peningkatan dalam keretakan pinggul. Kekuatan tegangan pinggul dimusnahkan dari masa ke masa melalui pemakanan fluorida.

Punca Kecacatan Kelahiran dan Kematian Perinatal

A toksikologi di United Kingdom baru-baru ini mendapati bahawa kematian perinatal di kawasan berfluorida adalah 15% lebih tinggi daripada di kawasan luar berfluorida jiran.

Terbukti tidak berkesan

Sebatian fluorida dalam air dan dalam makanan tambahan tidak memberikan apa-apa kesan rongga-melindungi ketara.

Menjejaskan Sistem Imun

Penyelidikan bebas telah menunjukkan bahawa fluorida merosakkan fungsi sistem imun.

Punca Reaksi buruk akut

Beberapa kajian double-blind menunjukkan bahawa air berfluorida sering boleh menyebabkan kesan sampingan yang teruk termasuk gejala gastrousus, Vesicular, sakit sendi, dahaga, sakit kepala, gangguan penglihatan, lemah otot, dan keletihan yang melampau.

Punca Peringkat Awal Fluorosis rangka

Fluorida boleh menyebabkan fluorosis tulang yang teruk pada tahap yang tinggi. Kronik, pendedahan jangka panjang kepada tahap fluorida yang biasa terdapat di dalam air dan makanan di Amerika Syarikat boleh menyebabkan peringkat awal fluorosis rangka termasuk: sakit pada tulang dan sendi, sensasi yang membakar, tusukan, dan kesemutan di kaki, kelemahan otot, keletihan yang kronik, gangguan gastrousus, selera makan berkurangan, sakit belakang, osteoartritis, dan lain-lain

Meningkatkan Lead dan Pendedahan Arsenik

Sebatian fluorida dimasukkan ke dalam air sering tercemar dengan plumbum, arsenik dan radio nuklid sejak sebatian fluorida adalah hasil sampingan sisa toksik yang sebahagian besarnya datang dari penyental pencemaran kilang baja.

Menyumbang kepada Pembangunan Kecederaan Tekanan berulang-ulang

Kajian klinikal di New Zealand menunjukkan bahawa pengambilan fluorida boleh menjadi faktor yang menyumbang dalam pembangunan Tekanan Repetative Injury (RSI) sejak pengambilan itu boleh menggalakkan perkembangan pembentukan kristal apatite.

Punca Kecacatan Tetap Gigi di Many Kanak-kanak

Sebilangan besar dan meningkatkan kanak-kanak mengalami fluorosis gigi yang merupakan perubahan struktur buruk tetap kepada gigi.

Menyebabkan sejumlah besar Keracunan akut

Fluorida merupakan bahan yang sangat beracun pada dos yang sangat rendah dan telah menyebabkan sebilangan besar keracunan akut. Inilah sebabnya mengapa amaran racun kini diperlukan pada ubat gigi berfluorida yang dijual di Amerika Syarikat

Air Penapis Australia
www.waterfiltersaustralia.com.au

Tidak ada komentar:

Posting Komentar