Rabu, 04 November 2015

Gynecomastia (Manboobs)

Gynecomastia (Manboobs)

Gynecomastia, istilah perubatan untuk payudara lelaki, juga dikenali sebagai manboobs dalam slanga, mempunyai dua punca yang sama dan kedua-dua punca boleh berlaku pada masa yang sama.

Obesiti secara semula jadi akan menambah tisu lemak di seluruh badan dan jika lemak dada lelaki adalah disebabkan oleh obesiti, ia adalah jelas bagaimana untuk merawatnya dan gaya hidup yang sihat boleh menukar ini dengan mudah.

Walau bagaimanapun, jika puncanya ialah hormon atau hormon serta obesiti, ia akan menjadi perlu untuk mengimbangi hormon untuk mengurangkan tisu payudara lelaki dengan berkesan.

Pembedahan adalah pilihan beberapa memilih tetapi pembedahan adalah perlu apabila anda memahami sebab dan bagaimana untuk merawat keadaan.

Pembedahan adalah mahal dan tidak dilindungi oleh pelan yang paling perubatan. Juga, penyelidikan dengan berhati-hati - terdapat cerita-cerita seram pembedahan silapnya kerana tidak berpengalaman, doktor terlalu yakin. Pembedahan adalah satu teknik invasif dan walaupun ia berjalan lancar, anda tidak boleh benar-benar berpuas hati dengan keputusan. Parut, penampilan luar biasa, dan lain-lain

Ada rawatan herba untuk payudara lelaki tetapi ia adalah perlu untuk terus produk tersebut selama-lamanya kerana jika anda berhenti mengambil mereka, lemak tisu payudara pulangan.

Ini kerana punca masalah itu tidak diperbetulkan dan membetulkan penyebab sebarang masalah kesihatan sentiasa pendekatan yang terbaik.

Payudara lelaki adalah disebabkan oleh ketidakseimbangan hormon.

Punca sebenar pembangunan payudara lelaki adalah isu hormon. Gaya hidup moden kita, terutama di negara-negara perindustrian, menyebabkan ketidakseimbangan hormon yang ramai yang tidak sedar dan kadang-kadang ketidakseimbangan ini adalah salah didiagnosis sebagai masalah lain.

Menangani punca hormon asas bukan sahaja akan membetulkan masalah manboob, tetapi juga meningkatkan tahap kesihatan anda. Mengimbangi hormon secara semulajadi boleh membantu untuk menghapuskan masalah kesihatan yang lain anda ketika ini mungkin mempunyai serta menjaga masalah kesihatan yang lebih daripada membangunkan.

Kebanyakan berfikir masalah hormon sebagai masalah wanita tertentu, tetapi walaupun ia lebih mudah daripada lelaki, ramai lelaki juga mempunyai masalah hormon dan tidak pernah mendapatkannya disahkan dengan betul.

Cerita rakyat biasa telah membentangkan gambar ini hormon wanita untuk tahun dan selain daripada doktor Beberapa melakukan penyelidikan secara langsung terhadap hormon, profesion perubatan masih dalam gelap tentang lelaki dan hormon.

Semua orang yang tinggal di sebuah negara perindustrian seperti Amerika Syarikat terdedah setiap hari untuk Xeno-estrogen dalam rantaian makanan dan alam sekitar.

Xeno-estrogen adalah estrogen sintetik berasaskan petroleum dan digunakan secara meluas dalam industri pertumbuhan untuk membuat haiwan berkembang lebih cepat, lebih besar, menghasilkan lebih banyak susu, telur, dan lain-lain untuk tujuan jualan. Mereka berada dalam daging dan produk tenusu serta produk pembungkusan plastik dan telah membuat jalan mereka ke dalam alam sekitar.

Ketidakseimbangan hormon adalah yang terbaik dirawat secara semula jadi dengan hormon bio-serupa sejak hormon sintetik yang ditetapkan oleh pakar-pakar perubatan boleh menyebabkan masalah kesihatan yang lebih. Ini kerana badan tidak mengenali mereka sebagai semula jadi dan cuba untuk menghapuskan mereka dan itulah yang menyebabkan kesan-kesan sampingan yang negatif.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar