Rabu, 04 November 2015

Chiropractic: Menjadi The Standard Emas Sakit Belakang

Chiropractic: Menjadi The Standard Emas Sakit Belakang

Adakah anda pernah ke chiropractor? Kemungkinan anda akan melawat satu lebih awal daripada yang anda fikirkan. Sebagai Obamacare mengambil pengguna roket kesan dan boleh dipotong langit mungkin akan kelihatan lebih pada penjagaan pencegahan daripada penjagaan sakit.

Menurut kajian yang diterbitkan oleh Jurnal Manipulatif dan fisiologi Therapeutics oleh Liliedahl et al pada tahun 2010; "Sakit pinggang dimulakan dengan seorang doktor kiropraktik (DC) menjimatkan 40 peratus kos penjagaan kesihatan jika dibandingkan dengan penjagaan dimulakan melalui seorang doktor perubatan (MD), menurut satu kajian yang menganalisis data daripada 85,000 Blue Cross Blue Shield (BCBS) waris di Tennessee sepanjang tempoh dua tahun. "

Penjagaan kiropraktik bukan sahaja menjimatkan kos tetapi pesakit gembira dan satified dengan penjagaan yang mereka menerima berbanding pendekatan alternatif lain.

Menurut satu kajian oleh Meeker dan Haldeman, yang diterbitkan dalam Annals Perubatan Dalaman, 2002; "Chiropractic adalah yang terbesar, paling dikawal selia, dan terbaik diiktiraf perubatan pelengkap dan alternatif (CAM) profesion. Kaji selidik pesakit CAM menunjukkan bahawa ahli tulang digunakan lebih kerap daripada mana-mana kumpulan pembekal alternatif lain dan kepuasan pesakit dengan rawatan kiropraktik adalah sangat tinggi. Terdapat adalah semakin meningkat kegunaan pesakit kiropraktik di Amerika Syarikat, yang telah tiga kali ganda dalam dua dekad yang lalu. "

Keberkesanan kos dan kepuasan dengan penjagaan kiropraktik semakin meningkat, kiropraktik bergerak ke dalam model standard emas untuk merawat sakit belakang dan leher.

Apa yang kiropraktik dan bagaimana ia membantu dengan belakang dan leher kesakitan?

Chiropractic berfungsi untuk meningkatkan fungsi dan pergerakan sendi tulang belakang dan sistem saraf. Oleh itu, mengurangkan kesakitan secara semulajadi oleh peningkatan dalam fungsi. Apabila sendi tulang belakang adalah fixated atau dikunci dalam kedudukan ia menyebabkan badan untuk mengimbangi kesakitan menyebabkan, kekejangan otot, dan kerengsaan segmen dilaksanakan. Anda lihat, sendi tulang belakang adalah untuk bergerak, melindungi saraf tunjang, dan menyerap kejutan.

Apabila segmen yang berfungsi dengan baik ia boleh memberi kesan apa-apa ke atas atau bawah rantai kinetik. Chiropractor A boleh mendiagnosis keadaan tulang belakang anda melalui rabaan tulang belakang atau filem biasa x-ray. Ramai Doktor kiropraktik kini menggunakan gerakan rabaan mencari kawasan disfungsi di tulang belakang yang bertentangan dengan melihat tulang belakang statik pada x-ray.

Dengan penjagaan kiropraktik bergerak ke dalam model arus perdana yang kita lihat kurang dan kurang orang sangsi dengan faedah yang disediakan. Orang ragu-ragu berjalan keluar berasa lebih baik supaya keputusan bercakap untuk diri mereka sendiri. Jadi, apabila anda berasa achy anda kembali atau leher bertindak sehingga memanggil chiropractor tempatan anda dengan segera.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar