Rabu, 04 November 2015

Kelebihan Kentang

Kelebihan Kentang

Kentang, makanan popular dengan kebanyakan orang, tumbuh seluruh perkataan, adalah mudah untuk mencari dan agak murah berbanding dengan makanan lain yang serupa. Yang paling menyeronokkan tetapi cara yang paling teruk makan kentang sejauh kesihatan anda adalah berkenaan, adalah apabila mereka dunked dalam minyak panas dan berkhidmat kepada anda sebagai lazat rangup-Perancis kentang goreng. Kentang bakar hanya sebagai lazat dan kurang berbahaya, datang datang kentang lecek atau rebus, yang kedua-duanya enak dan lebih baik untuk kesihatan anda. Walau bagaimanapun, cara yang paling berkhasiat dari menikmati kentang yang sangat baik untuk kesihatan anda adalah untuk minum jus kentang mentah. Ya, betul jus segar kentang mentah!

Adakah anda tahu bahawa jus kentang mengandungi Vitamin A, C, B, protein, serat, zat besi, kalsium, kalium, dan fosforus dikenali untuk mengubati pelbagai penyakit yang sama. Di India, kentang telah digunakan sebagai ubat rumah untuk pelbagai penyakit sejak berabad-abad. Dan itu adalah yang tidak semua. Jus kentang juga merupakan anti-oksida dan sangat membantu untuk artritis dan sakit-sakit yang begitu ramai orang tua mengalami gout terutamanya kerana ia menyingkirkan daripada asid urik dari badan bersama yang lain. Kerana jus kentang adalah alkali ia boleh digunakan untuk mencegah kardio vaskular-penyakit dan kanser. Anda ingin mempunyai hati yang sihat dan pundi hempedu, jus kentang adalah agen detox untuk digunakan, ia akan mengusir hati anda dan pundi hempedu, jadi teruskan dan mencubanya. Ada saja untuk menang dan apa-apa untuk kehilangan.

Jika anda sedikit berat badan berlebihan dan merancang untuk kehilangan beberapa pound, tidak pergi di mana-mana diet, hanya makan makanan yang berkhasiat biasanya sihat dan minum segelas jus kentang setiap pagi sebelum sarapan dan sekali lagi kira-kira tiga hingga empat jam sebelum anda tidur .

Remaja mungkin akan gembira untuk mendengar bahawa mereka mampu untuk membersihkan kulit mereka ekzema jika mereka boleh masuk ke dalam tabiat jus minum kentang setiap pagi atau siang hari. Saya rasa mana-mana remaja akan menjadi lebih daripada gembira untuk minum jus ini jika mereka boleh mempunyai kulit yang jelas. Seorang remaja saya tahu mengaku kepada saya 'Saya akan melakukan apa sahaja untuk menghilangkan-kawasan hodoh pada wajah saya.'

Bagaimana rasa jus kentang anda boleh meminta. Jawapan kepada yang 'hanya besar.' Ia tidak manis atau masam, yang tidak masin, tidak pahit dan rasa adalah apa-apa tetapi neutral. Ia hanya rasa seperti, baik, seperti kentang mentah!

Tetapi tidak berputus asa, di sini adalah resipi tongkat sakti yang akan mengubah rasa untuk membuat ia ke dalam minuman yang lazat.

Resipi sihir adalah bahawa anda mengisi gelas separuh daripada jus kentang, menambah bahawa jus lobak merah ditekan segar. Alternatif adalah menambah jus lobak merah ditambah beberapa jus epal. Jika anda suka jus anda menjadi manis kemudian tambah sedikit madu kepadanya. Anda juga boleh menambah memerah lemon. Saya suka untuk menambah beberapa ketulan ais juga, ia membuat ini koktel jus kentang lebih mudah untuk menghirup dan menelan. Kadang-kadang saya suka untuk menambah jus kiwi segar atau jus nanas dan daun pudina. Ia semua bergantung apa buah-buahan saya berlaku untuk mempunyai dalam peti sejuk. Pokoknya adalah buah-buahan yang lazat menutup jus kentang tawar membolehkan anda mendapat manfaat daripada semua jus.

Dan sebagai bonus berikut adalah beberapa manfaat lebih jus kentang sebagai agen kecantikan. Jus kentang sejuk boleh digunakan pada kulit terjemur untuk menenangkan dan penyejukan. Anda mahu untuk menghilangkan kedutan, kulit yang letih, kecacatan atau keadaan bengkak dan lingkaran hitam di bawah mata anda memohon jus kentang pada kulit anda. Untuk mempunyai kulit yang sempurna dan cahaya yang sihat memohon jus kentang pada muka anda. Anda boleh menambah sedikit minyak zaitun untuk itu atau beberapa titik jus lemon. Sapukan dengan bola kapas direndam dalam jus. Minum jus kentang adalah baik terhadap kulit kering. Ia melindungi kulit anda daripada toksin dalam badan anda dan merupakan ubat yang baik untuk anti-penuaan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar