Rabu, 04 November 2015

Daun Gandum - The Pembersih yang Sangat Darah dan Sumber Besar Klorofil

Daun Gandum - The Pembersih yang Sangat Darah dan Sumber Besar Klorofil

Wheatgrass tergolong dalam keluarga bijirin dan ditanam dari benih atau biji tumbuhan gandum biasa, juga dikenali sebagai wheatberries tumbuh. Ia akan dituai apabila pertumbuhan adalah di kemuncaknya, kerana yang jumlah yang sangat tinggi vitamin, antioksidan, enzim hidup dan phtyonutrients boleh diekstrak di dalamnya, yang tidak akan jika tidak hidup jika kita menunggu untuk kilang untuk matang.

Memandangkan ini adalah produk makanan semula jadi, tidak kira berapa banyak daripadanya yang anda makan, tiada kesan sampingan. Untuk memberi anda gambaran sedikit dalam kuasa bilah ini rumput hijau - Wheatgrass mengandungi lebih daripada 100 unsur-unsur yang diperlukan oleh badan manusia. Jika ditanam secara organik, wheatgrass menyerap 92 daripada 115 mineral yang dikenali untuk hadir di dalam tanah.

Walaupun wheatgrass mungkin tidak sama nama sebagai Pokok Lidah Buaya, ia jauh melebihi faedah-faedahnya. Ia bukan sahaja sumber yang sangat baik klorofil tetapi juga mengandungi Vitamin A, Vitamin C, Vitamin B12, Vitamin E, Besi, Asid Amino, Protein, Kalium, Serat pemakanan, Kalsium dan Magnesium, hanya untuk menamakan beberapa. Ia mengawal tahap asid dalam darah dan dengan itu menghalang masalah yang timbul daripada badan terlalu berasid seperti tekanan darah tinggi, obesiti, masalah tiroid dan kanser. Serbuk Daun Gandum amat berkhasiat untuk otak dan badan tisu kerana ia kaya dengan oksigen.

Ini makanan super hijau mempunyai manfaat berlipat ganda, memandangkan jumlah kebaikan ia padat dalam bintik kecil itu. Ia membolehkan anda sentiasa berasa kenyang antara jurang hidangan anda, dengan itu menghalang sampah-makan dan menyelamatkan kamu dari masalah berat badan. Oleh kerana kandungan klorofil yang tinggi, ia meningkatkan tenaga anda pada waktu siang dan membantu anda tidur lebih baik pada waktu malam. Sudah tentu, ia juga membantu mengawal paras gula darah dan tekanan darah. Ia meningkatkan pergerakan usus anda dengan bekerja pada pencernaan anda. Dan faedah sampingan wheatgrass adalah ia memberi kekuatan kepada rambut dan kuku anda.

Ia bukan sahaja baik untuk dalaman badan. Anda boleh memohon pada kulit untuk merawat masalah seperti ekzema kering, gatal-gatal rektum dan juga untuk gigitan serangga dan jangkitan.

Jika anda bukan penggemar besar kepada sayur-sayuran hijau, hanya satu segelas jus wheatgrass akan memberikan anda nutrisi bersamaan dengan pound satu setengah daripadanya. Dan jika anda bimbang tentang rasa, dan ia tidak mencederakan rasa-tunas dan hampir sama dengan rasa bayam. Untuk membuat ia rasa lebih baik, hanya membuat smoothie dengan menambah buah-buahan kegemaran anda kepadanya tetapi menjauhkan diri daripada gula.

Jika anda bimbang tentang bagaimana mahal makanan ini tertanya-tanya akan berubah menjadi, tidak berpeluh! Anda boleh dengan mudah boleh mendapatkan serbuk pek 100 gm wheatgrass kurang daripada Rs 300. Ia adalah satu pelaburan yang sangat kecil memandangkan manfaatnya. Dan jika anda rasa ia masih mahal, anda dengan mudah boleh berkembang di rumah!

Tidak ada komentar:

Posting Komentar