Rabu, 04 November 2015

Pilihan Makanan miskin Bolehkah Punca Masalah Tidur

Pilihan Makanan miskin Bolehkah Punca Masalah Tidur

Bolehkah Pilihan Makanan Menyebabkan Masalah Tidur?

Untuk mengelakkan seberapa banyak isu-isu kesihatan yang mungkin anda akan mahu untuk mendapatkan aktif sebanyak pengetahuan dan melaksanakan pengetahuan yang secepat mungkin. Sumbangan anda untuk kesejahteraan anda sendiri adalah mungkin dengan membangunkan tabiat pemakanan yang baik hari ini. Dan bukannya bergantung kepada preskripsi untuk menetapkan cepat ia akan menjadi lebih baik untuk memilih perubahan gaya hidup dan bukannya. Perkara-perkara yang penting untuk kesihatan yang baik adalah perkara-perkara seperti melegakan tekanan, senaman, pemakanan yang baik serta mendapat tidur yang mencukupi.

Apabila anda mendapat tidur yang cukup bersama-sama dengan tabiat pemakanan yang baik kerja dua bersama-sama untuk membantu badan anda secara semulajadi membaiki diri sendiri dan mengelakkan isu-isu kesihatan. Menyediakan badan anda dengan tidur dan nutrion baik tenaga anda dan juga kualiti hidup anda secara semula jadi akan bertambah baik.

Pilihan makanan yang anda kadang-kadang boleh menyakiti jumlah atau kualiti tidur yang anda dapat. Juga, pilihan makanan yang anda boleh membantu anda mencapai tidur malam yang lebih baik. Membuat pilihan yang tepat adalah tidak sukar tetapi melakukan mereka sehingga ia tabiat yang kelihatan agak sukar bagi kebanyakan orang.

Jika katil anda sudah haus ia akan menjadi sukar tidur apabila anda tidak selesa. Suhu bilik perlu menjadi lebih sejuk pada waktu malam berbanding pada waktu siang. Adalah lebih baik untuk mempunyai rutin tidur pada masa yang sama setiap malam. Jika anda mempunyai sebarang alat elektronik bising anda akan mahu untuk mendapatkan mereka di luar julat pendengaran terlalu jadi bunyi atau cahaya dari mereka tidak mengganggu tidur anda.

Pemakanan yang betul adalah penting.

Untuk mengelakkan pelbagai isu-isu kesihatan adalah penting untuk pemakanan yang baik semasa menonton saiz bahagian anda. Anda boleh makan jenis makanan yang sesuai, tetapi jika anda keterlaluan anda mengalahkan tujuan cuba untuk mendapatkan jumlah yang betul tidur. Apabila anda duduk untuk makan hanya mengambil mudah dan ingat bahawa jika anda barangan diri sendiri anda akan tidak selesa sepanjang malam. Ia masuk akal untuk berhenti makan apabila anda tidak lagi lapar.

Jika anda makan terlalu banyak atau makan perkara yang salah sebelum tidur ia boleh menyebabkan refluks asid dalam makanan malam menyebabkan untuk bangkit di tekak anda. Refluks asid adalah menjengkelkan dan menyakitkan dan jika tidak dirawat akan berkembang menjadi isu kesihatan yang utama. Saya mempunyai kelegaan cepat untuk refluks asid dan menghilangkan tekanan daripada makanan duduk berat dalam perut saya. Ubat melegakan saya ialah untuk campuran kira-kira satu auns cuka epal cider ke dalam beberapa auns air dan minum yang sebelum tidur atau bila-bila saya rasa saya memerlukannya.

Seperti yang menyelerakan kerana ia berbunyi bagi sesetengah orang, minum segelas susu panas sebelum tidur adalah popular beberapa tahun lalu. Minum susu suam tidak merayu kepada saya sama sekali kerana saya sentiasa minum sejuk. Walau bagaimanapun, susu panas memang mempunyai manfaat tidur yang menyegarkan yang memberikan perasaan selesa yang hangat. Juga, minuman lain untuk cuba untuk menenangkan perut serta membantu penghadaman adalah minuman yang dipanggil kefir. Anda boleh mencari kefir di kedai runcit tempatan tetapi saya lebih suka membuat saya sendiri untuk menjimatkan wang dan ia adalah agak mudah untuk membuat.

Melatonin adalah elemen penting yang perlu untuk menggalakkan tidur. Beberapa walnut akan menjadi makanan ringan yang sempurna sebelum tidur kerana kandungan melatonin mereka. Satu lagi sumber yang baik melatonin adalah ceri. Jika anda akan makan campuran ceri dan walnut sebelum tidur ia boleh membantu anda mendapatkan tidur dan tinggal tidur. Badam adalah satu lagi sumber untuk membantu anda mendapatkan tidur kerana kandungan magnesium yang mereka ada.

Daripada bergantung kepada pil atau ubat-ubatan preskripsi lain tidur, terdapat banyak alternatif untuk mencuba. Jika anda seperti saya dan akan memilih untuk tidak perlu lari ke doktor untuk pil kemudian cuba cadangan anda dapati di sini. Pilihan makanan yang kita buat setiap hari boleh membuat perbezaan dalam cara kita merasa.

Tidak ada komentar:

Poskan Komentar