Rabu, 04 November 2015

Osteopati Sebagai Serba Rawatan Alternatif

Osteopati Sebagai Serba Rawatan Alternatif

Dalam kes kecederaan yang diterima daripada aktiviti sukan, terutamanya untuk tiga atlet, terdapat pelbagai jenis faktor kecederaan yang perlu dipertimbangkan. Kolam misalnya, meletakkan permintaan yang sangat besar ke atas bahu, manakala pelari adalah atas risiko melalui kecederaan lutut dan pelumba, belakang mereka. Walau bagaimanapun, punca kepada keadaan ini tidak mungkin bahawa jelas.

Seorang pengamal Osteopath adalah seorang pakar dalam bidang penilaian dan mempunyai latihan yang membolehkan mereka untuk mengambil perspektif yang lebih luas tentang punca, bukan hanya menumpukan perhatian kepada kawasan yang jelas ditunjukkan oleh kesakitan. Gambaran ini akan berupaya mendedahkan sebab asal apa-apa gejala. Ia telah menyedari bahawa apa-apa perubahan dalam satu bahagian badan boleh mempunyai pengaruh yang besar ke atas negeri lain zon badan yang tidak berkaitan. Pemulihan semula jadi dalam tubuh yang boleh ditangguhkan oleh keadaan seperti, ketidakseimbangan otot atau salah jajaran struktur dan saraf hipersensitif.

Di luar norma perubatan

Di kawasan-kawasan tertentu, untuk banyak meletakkan-orang ia boleh muncul osteopati yang menyelidiki ke dalam alam fiksyen sains, atau adakah ia bahawa ini jenis prosedur perubatan telah maju luar biasa! Dalam kes osteopati tengkorak, atau menjajarkan plat tengkorak, pengamal mendakwa merasa nadi halus, yang berpunca daripada cecair yang mengelilingi otak. Pendapat beberapa osteopaths tengkorak berkelayakan melibatkan pergerakan berirama yang wujud "daripada otak dan saraf tunjang, bercampur dengan nafas dan kitaran jantung. Ini mewujudkan turun naik berirama otak dan cecair di sekitarnya, yang ia percaya, boleh dirasai melalui tulang-tulang tengkorak. Pelbagai kajian lain yang dijalankan mencadangkan denyutan berasal dari perlahan, perubahan tetap dalam tekanan darah yang berkaitan dengan otak.

Osteopati dianggap oleh ramai pesakit sebagai jawapan untuk pelbagai keadaan kanak-kanak dan orang dewasa semua peringkat umur. Ada contoh di mana ibu bapa telah melaporkan bahawa kanak-kanak bayi atau muda telah dibuat lebih selesa, oleh pengamal memanipulasi kepala atau tulang belakang. Ini telah berkata memperbaiki corak tidur pesakit oleh dibetulkan sesuatu kecacatan yang wujud, dirasai oleh osteopati itu.

Ia tidak mendakwa osteopati tengkorak merupakan ubat ajaib untuk mendapatkan bayi untuk tidur. Walau bagaimanapun, ia adalah bantuan dalam membetulkan sakit-sakit yang berkaitan dengan bayi bergolak dan kanak-kanak yang tidak dapat menjelaskan apa yang menyebabkan mereka rasa tidak selesa pada waktu malam.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar