Rabu, 04 November 2015

Kesihatan di Program Kerja menawarkan pulangan besar ke atas pelaburan

Kesihatan di Program Kerja menawarkan pulangan besar ke atas pelaburan

Kerja yang baik adalah baik untuk anda. Bukti yang kukuh menunjukkan bahawa kesihatan pekerja positif dan kesejahteraan meningkatkan kesihatan organisasi secara keseluruhan. Happy, pekerja yang sihat bersamaan dengan tenaga kerja yang sihat yang seterusnya bermakna prestasi perniagaan yang sihat.

Menurut kajian Kerajaan Australia baru-baru ini yang dijalankan oleh Comcare, kesihatan tempat kerja dan program kesejahteraan ketara boleh meningkatkan kesihatan pekerja.

Laporan yang sama juga menyatakan bahawa pekerja-pekerja yang tidak sihat adalah kurang produktif.

"Kajian mengenai hubungan antara kesihatan dan produktiviti mendapati pekerja yang sihat adalah lebih produktif di tempat kerja daripada pekerja yang tidak sihat. Pekerja Sihat nilaikan prestasi kerja mereka sebagai lebih tinggi daripada pekerja tidak sihat dan mempunyai ketidakhadiran jangka pendek yang jauh lebih kecil daripada pekerja yang tidak sihat.

Kajian ini juga mendapati bahawa pekerja sihat adalah hampir tiga kali lebih berkesan daripada yang paling sihat, dengan pekerja sihat bekerja kira-kira 143 jam berkesan sebulan berbanding dengan 49 jam berkesan sebulan dengan sihat. "Laporan Comcare kurangnya. Manfaat kepada Perniagaan.

Kesihatan dan program kesejahteraan membantu untuk menarik pekerja berkualiti yang menghargai kesihatan diri dan kesejahteraan dan membantu dalam mengekalkan kakitangan sedia ada. Dalam laporan 2003 daripada dengan Amerika Persatuan Kesihatan Pekerjaan Jururawat, 60% daripada pekerja ditinjau menganggap program-program kesihatan sebagai sebab yang baik untuk kekal dengan majikan mereka.

Kesihatan dan kesejahteraan program mempunyai potensi untuk meningkatkan budaya tempat kerja serta kesihatan tempat kerja dengan meningkatkan semangat kerja dan meningkatkan tahap kepuasan pekerja.

Ia fakta yang diketahui bahawa tenaga kerja Australia merupakan salah penuaan, dan dengan penuaan, datang komplikasi kesihatan. Menurut satu artikel baru-baru ini Pub Med, The National Library of Medicine AS "Hanya 5-10% daripada semua jenis kanser adalah disebabkan oleh kecacatan genetik, dengan baki 90-95% yang disumbangkan oleh faktor gaya hidup seperti merokok, diet, pengambilan alkohol, aktiviti fizikal, obesiti, pendedahan radiasi UV, jangkitan dan pencemaran alam sekitar "

Di Australia, penyakit paling kronik yang berkaitan dengan faktor-faktor risiko berkaitan dengan gaya hidup termasuk makan yang tidak sihat, aktiviti fizikal, alkohol dan merokok. Insiden merokok semakin berkurangan, namun mengikut ABS (Biro Perangkaan Australia), faktor-faktor risiko yang lain semakin meningkat.

Tekanan berkaitan kerja menjadi semakin bermasalah di Australia, seperti yang dibuktikan oleh peningkatan 54% dalam tuntutan tekanan mental dalam skim Comcare sejak 2006/07. Menurut penyelidikan oleh Kerajaan Persekutuan melalui Comcare, kesihatan dan kesejahteraan program yang berjaya akan menjimatkan purata $ 5,81 untuk setiap $ 1 yang dilaburkan.

Melihat kepada penyelidikan dan statistik di atas, kebanyakan penyakit dan kesihatan yang buruk boleh dielakkan dan dicegah dengan beberapa pengubahsuaian gaya hidup. Kami menghabiskan begitu banyak masa di tempat kerja; ia seolah-olah tempat yang baik untuk bermula.

Salah satu cara untuk meningkatkan kesihatan di tempat kerja dan kesejahteraan, mengurangkan tekanan dan meningkatkan produktiviti adalah dengan melaksanakan program kesihatan dan kesejahteraan di tempat kerja yang merangkumi pemeriksaan berkala kesihatan, rawatan urut korporat dan seminar pemakanan dan nasihat.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar