Rabu, 04 November 2015

Penyakit Buah Pinggang - Bagaimana untuk mengatasi tekanan

Penyakit Buah Pinggang - Bagaimana untuk mengatasi tekanan

Berurusan dengan penyakit buah pinggang boleh membuat jumlah yang saksama ketegangan, tetapi anda tidak perlu membiarkan tekanan menjadi kuasa pemerintah dalam hidup anda. Ia adalah satu fakta yang diketahui bahawa apabila tekanan dibiarkan undealt dengan lebih satu tempoh masa, ia berpotensi berkembang menjadi isu kesihatan mental yang lebih serius. Oleh itu apabila menghadapi tanda-tanda awal tekanan ia adalah penting bahawa anda mengambil apa-apa langkah yang perlu untuk memerangi ia.

Berikut adalah beberapa perkara yang boleh anda lakukan untuk menguruskan tekanan hidup dengan penyakit buah pinggang:

Mendidik Diri

Jika anda mempunyai soalan atau kebimbangan, tuliskan apa-apa yang anda boleh meminta doktor anda untuk memberi penerangan tentang keadaan anda. Anda mungkin mempunyai soalan tentang sama ada penyakit buah pinggang atau rawatan yang anda terima. Atau anda mungkin tertanya-tanya bagaimana untuk mencari maklumat yang akan membolehkan anda untuk mencari dan mendapatkan sumber-sumber tertentu. Doktor anda kedua-duanya boleh menjawab pertanyaan anda dan menunjukkan anda ke arah sumber yang anda cari.

Anda boleh mempertimbangkan untuk berunding dengan seorang pekerja sosial untuk maklumat mengenai topik-topik seperti apa yang perlu dilakukan jika anda tidak lagi boleh melakukan kerja kerjaya yang sama yang anda lakukan sebelum ini.

Kaunseling, Rakan-rakan atau Pekerja Sosial

Jika anda mempunyai akses kepada kaunseling ia adalah idea yang baik untuk menggunakan perkhidmatan yang disediakan untuk anda. Apabila anda mempunyai keadaan kesihatan seperti penyakit buah pinggang anda mungkin pada masa-masa berasa terharu. Bursa perkataan dengan profesional penjagaan kesihatan mental pekerja boleh menjadi apa yang anda perlukan untuk menjaga tekanan pada paras yang terkawal.

Jika anda tidak memerlukan bantuan seorang profesional dan anda mempunyai rakan pemahaman atau ahli keluarga, bercakap kepada mereka. Pelepasan itu boleh membuktikan urus-urus.

Menjaga fizikal Aktif

Dengan penyakit buah pinggang, mungkin ada had kepada apa yang anda boleh lakukan, tetapi itu tidak ada sebab untuk membiarkan kesihatan anda merosot. Bersenam secara tetap adalah satu cara untuk memotong tekanan.

Ikuti Happy oleh Mewujudkan

Memohon beberapa bakat anda untuk mewujudkan karya-karya seni dalam mana-mana bentuk yang paling sesuai untuk anda. Anda boleh menjadi seorang artis dan suka melukis; anda mungkin seorang penyair, atau mungkin seorang penulis. Apabila anda sibuk dengan perkara-perkara seperti anda memberi tumpuan kepada mewujudkan dan positif; kursus ini membolehkan anda terlalu sibuk untuk memberi tumpuan kepada perkara-perkara yang menyebabkan anda stres.

Makan Makanan Sihat

Beri perhatian kepada makanan yang anda makan. Apabila terdedah kepada tekanan banyak rasa paksaan untuk makan terlalu banyak, jika tidak mempunyai masalah untuk mengawal mana jenis makanan yang mereka makan. Tunduk kepada dorongan itu apabila menghadapi penyakit buah pinggang, anda mungkin memburukkan lagi keadaan anda untuk menjadi lebih serius. Ini merupakan satu lagi sebab mengapa ia adalah penting untuk menguruskan tekanan dengan berkesan.

Bertafakur

Meditasi membawa keamanan. Ia boleh membantu anda untuk mengurangkan tekanan dan membuat ijazah yang sesuai kesunyian dalaman semasa yang mencabar. Meditasi juga dikenali untuk membawa anda wawasan ke dalam perkara-perkara yang membimbangkan.

Mendedahkan diri kepada Alam

Apabila menghabiskan masa di luar rumah di alam anda mengambil masa untuk menghayati keindahan dunia, dan untuk menapis semua dalam. Terdapat penyembuhan dalam ini. Mengambil masa untuk benar-benar 'berhenti dan bau bunga ros' adalah satu cara yang berkesan untuk menangani tekanan.

Di atas adalah sinopsis praktikal bagaimana untuk berurusan dengan jumlah yang boleh diterima tekanan. Tetapi jika pada bila-bila masa anda berasa terharu anda perlu mendapatkan bantuan seorang mental pengamal perubatan yang kompeten.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar