Rabu, 04 November 2015

Anti Kanser dan Diabetes Dengan Vitamin D

Anti Kanser dan Diabetes Dengan Vitamin D

Menurut beberapa pakar terdapat wabak kekurangan vitamin D (wabak meluas). Vitamin D adalah sangat penting kepada orang ramai, ia direka supaya rakyat dapat mendapat banyak dari cahaya matahari, walaupun mereka tidak makan apa-apa makanan.

Pada asalnya semua manusia hidup di Afrika di mana cahaya matahari yang sangat terang. Pada lewat tahun 1800-an kebanyakan kanak-kanak di Amerika Utara dan Eropah mempunyai penyakit tulang yang dahsyat yang dikenali sebagai penyakit riket. Doktor-doktor perubatan memberitahu orang ramai bahawa anak-anak mereka perlu berada dalam cahaya matahari yang lebih. Ini membantu banyak. Pada tahun 1922 semasa mencari penawar untuk penyakit riket, mereka mendapati vitamin D. Riket adalah disebabkan oleh kekurangan vitamin D.

Kanak-kanak di Afrika dan Amerika Selatan tidak mempunyai masalah dengan ini kerana cahaya matahari adalah lebih cerah di sana kerana mereka lebih hampir kepada khatulistiwa. Ramai orang yang masih tidak mendapat cukup vitamin D kerana mereka tinggal terlalu jauh dari khatulistiwa, tidak berada di luar cukup atau mereka menggunakan pelindung matahari. Blok Matahari daripada 95% daripada vitamin D menghasilkan UV-B cahaya.

Orang ramai tidak mengambil cukup vitamin D daripada makanan tambahan untuk membuat salinan apa yang mereka akan dapat daripada cahaya matahari. Nombor-nombor yang tinggi menakutkan mereka. 40,000 IU vitamin D adalah sama seperti 1 miligram (mg) vitamin D.

Kadar kanser, autisme dan kencing manis jenis 1 semakin tinggi sebagai orang hidup lebih jauh dari khatulistiwa. Vitamin D membantu tubuh untuk menyingkirkan toksin yang dikaitkan dengan autisme dan kanser. Juga Joe Prendergast MD mengatakan bahawa cukup vitamin D boleh meningkatkan kekuatan sistem imun 3 hingga 5 kali.

Di Finland yang mereka lakukan kajian di mana 10,000 ditambah yang baru lahir bayi diberi 2000 IU harian vitamin D selama setahun dan mereka diikuti selama bertahun-tahun seperti yang diceritakan kira-kira dalam The Lancet. Keputusan adalah bahawa ini mengurangkan diabetes jenis 1 sebanyak 80%. Sekarang jika ibu mengandung juga mendapat cukup vitamin D maka kadar ini pencegahan akan menjadi lebih tinggi.

Mereka mendapati bahawa janin dan bayi memerlukan cukup vitamin D. Jika mereka tidak mendapatkannya, maka Langerhans dimusnahkan dan orang yang tidak lagi boleh menghasilkan insulin. Kemudian orang itu mempunyai diabetes jenis 1 dan mesti mendapatkan suntikan harian insulin.

Moores Cancer Center mencadangkan bahawa kanser adalah kekurangan vitamin D. Kajian telah menunjukkan bahawa jika orang mendapat cukup vitamin D yang ia ketara akan mengurangkan kadar kanser. Satu kumpulan mengatakan bahawa jumlah vitamin D yang diperlukan untuk melakukan ini adalah "tahap penyelamat." Ini adalah merujuk kepada berapa banyak vitamin D seseorang akan mendapatkan berada di luar dalam cahaya matahari sepanjang hari.

Psikologi Hari ini mempunyai rencana mengatakan bahawa kenaikan kadar kemurungan adalah disebabkan oleh orang yang mendapat kurang vitamin D daripada menggunakan pelindung matahari. Jadi orang-orang yang membayar wang untuk membeli pelindung matahari yang menyebabkan mereka tertekan. Sudah tentu ini menjana berbilion-bilion dolar untuk syarikat-syarikat farmaseutikal. Matahari dikelaskan sebagai dadah.

Badan tidak boleh membuat vitamin dengan definisi. Menurut PubMed vitamin D sebenarnya adalah hormon neurosteroid. Ia adalah sangat penting untuk banyak fungsi yang berbeza dalam badan. Beberapa tahun yang lalu orang akan membeli cicak sebagai haiwan kesayangan kerana mereka kelihatan serupa dengan dinosaur. Tetapi apabila mereka jatuh mereka akan memecahkan belakang mereka. Untuk membantu mereka yang kekurangan vitamin D ini, mereka mencipta lampu matahari untuk dimasukkan ke dalam sangkar.

Gorila, monyet dan beruk juga perlu cukup vitamin D. Semua primat, kecuali manusia, hidup di kawasan tropika atau sub-tropika. Satu-satunya tempat di Amerika Syarikat yang merupakan kawasan sub-tropika adalah Hawaii. Mereka mempunyai orang-orang yang hidup paling lama di semua 50 negeri.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar