Rabu, 04 November 2015

Sekiranya Anda Dapat Diselaraskan Selepas Anda Mempunyai Satu Baby?

Sekiranya Anda Dapat Diselaraskan Selepas Anda Mempunyai Satu Baby?

Jika anda bertanya kepada chiropractor sama ada anda perlu mendapatkan diselaraskan, jawapannya hampir sentiasa akan menjadi, "Ya! Sudah tentu!" Dalam kes ini, saya fikir ia adalah lebih penting untuk diselaraskan selepas anda mempunyai bayi anda daripada hampir masa yang lampau.

Anda baru sahaja dijalankan ikatan indah anda kegembiraan sekitar selama sembilan bulan, dan badan anda telah melalui banyak perubahan untuk mencapai lagu ini. Khususnya, hormon relaxin adalah dalam sistem anda sebelum penghantaran, membolehkan ligamen menjadi lebih longgar untuk membolehkan anda untuk mempunyai penyampaian yang berjaya.

Mengikuti bersalin, hormon yang akan meninggalkan sistem anda dan tulang belakang dan pelvis tidak lagi akan berada dalam jajaran yang baik. Sebagai ligamen kembali ke keanjalan biasa, pelvis anda akan menjadi kurang cenderung untuk kembali ke ia posisi normal.

Sejak beberapa bulan akan datang, anda akan mempunyai tidur dan dapat mencapai ke dalam tempat tidur bayi lagi dan lagi, meletakkan tekanan yang lebih pada otot belakang anda dan pelvis anda. Jika anda melompat kembali ke dalam latihan (terutama berjalan), anda akan notis bahawa badan anda hanya tidak bergerak seperti yang berlaku sebelum mengandung.

Itulah di mana penjajaran tulang belakang yang betul dari chiropractor anda boleh menjadi begitu membantu. Kebanyakan pesakit menunggu beberapa minggu selepas penghantaran sebelum meneroka keluar rumah. Ia adalah pada masa ini bahawa kita melakukan pemeriksaan selepas bersalin pertama kami dan pelarasan. (Kita boleh memeriksa bayi anda juga - ia hanya mengambil masa beberapa minit dan tidak ada caj!)

Bergantung kepada berapa banyak penjagaan kiropraktik anda mempunyai sebelum kehamilan anda, anda mungkin perlu beberapa penyesuaian untuk kembali sehingga kelajuan. Saya telah mendapati bahawa pesakit yang telah berada di bawah penjagaan kiropraktik tetap memilih sehingga mana kita berhenti. Pesakit yang hanya mempunyai beberapa penyesuaian untuk membantu dengan sakit belakang dan sciatica semasa mengandung perlu penjagaan yang lebih untuk kembali kepada perasaan normal semula.

Jawapan kepada "Apakah aku akan dilaraskan selepas saya mempunyai bayi saya?" adalah jelas dan pasti, "Tanpa ragu-ragu." Selepas melihat ramai pesakit hamil yang tidak memahami nilai pelarasan selepas bersalin, dan melihat ramai pesakit baru yang "tidak dapat melaksanakan dengan cara yang sama selepas saya mempunyai bayi," ia adalah masa untuk memastikan anda tahu kepentingan pelarasan selepas bersalin semula jadi atau c-seksyen.

Anda akan melihat perbezaan dan keupayaan anda untuk kembali kepada rutin biasa anda (sebanyak mungkin dengan bayi yang baru lahir) dengan baik boleh bergantung kepadanya!

Tidak ada komentar:

Posting Komentar