Rabu, 04 November 2015

Iridology - Apa Teori di sebaliknya?

Iridology - Apa Teori di sebaliknya?

Apakah Iridology?

Iridology terdiri daripada analisis saintifik corak dan struktur iris mata (pusat berwarna mata), yang mampu untuk mencari kawasan dan peringkat mana-mana keradangan yang mungkin dalam badan (mana-mana bahagian badan). Dikatakan bahawa iridology boleh mendedahkan perlembagaan badan, tahap kesihatan, kekuatan dan kelemahan yang wujud, dan peralihan (mengikut cara hidup orang).

Di mana Iridology datang?

Ignatz Von Peczely sebagai seorang anak muda sekali ditangkap burung hantu di taman; Walau bagaimanapun, semasa perjuangan menyedari bahawa burung hantu itu mempunyai garis hitam yang keluar dari mata selepas sengaja patah kaki itu. Von Peczely, selepas memupuk burung hantu kepada kesihatan, menyedari bahawa garis hitam yang dibangkitkan telah hilang, hanya untuk digantikan oleh garis-garis putih di kawasan yang sama.

Dalam tahun-tahun kemudian, Von Peczely menjadi seorang doktor di mana beliau belajar mata pesakitnya - menentukan sambungan yang relevan antara tanda iris 'dan penyakit tertentu badan (hubungan refleks antara perubahan tisu badan dipercayai wujud [carta iridology adalah dihasilkan]). Selama ini, iridology telah berkembang ke dalam perubatan alternatif yang lebih halus (penyelidikan berterusan yang dilakukan sepanjang masa dengan bantuan teknologi komputer memperhalusi kaedah di mana ia digunakan).

Bagaimanakah Iridology berfungsi?

Iris adalah kompleks - terdiri daripada beratus-ratus ribu hujung saraf yang dihubungkan oleh impuls kepada setiap tisu dalam badan melalui otak dan sistem saraf. Ini serat saraf (yang trabeculas) bertindak balas kepada tisu dan organ kedua-dua keadaan dengan refleks fisiologi berkaitan yang ditunjukkan dalam iris (yang luka-luka dan variasi warna).

Carta iris (diwakili oleh Dr Bernard Jenson +) adalah sama dengan peta, di mana ia mewakili penempatan (dalam bentuk asas) organ dan tisu badan. Oleh menindih carta atas unjuran imej iris, analisis tepat iris boleh diperolehi. Analisis ini membolehkan pemerhatian terperinci apa-apa data yang telah direkodkan di sana (dipercayai tepat dan boleh dipercayai).

Apa yang boleh Iridology temui?

Iridology (melalui analisis iris lengkap) boleh menunjukkan sama ada seseorang individu mempunyai perlembagaan yang baik atau tidak - yang bergantung kepada ketumpatan serat iris. Analisis ini juga akan menunjukkan melalui corak, struktur, warna dan darjah (ringan dan kegelapan) iris sama ada badan individu sama ada kuat atau lemah.

Walaupun laman relatif di mana lebih-aktiviti, kerengsaan, kecederaan atau degenerasi (tisu dan organ-organ, pengumpulan toksin, pemakanan dan ketidakseimbangan kimia) akan didedahkan.

Apa yang boleh Iridology tahu?

Oleh kerana cara kerja iridology, hanya kecenderungan keadaan ditunjukkan melalui maklumat yang diberikan mengenai tisu badan - dengan itu membolehkan pengguna seperti perubatan alternatif untuk menilai sebarang kemungkinan penyakit. Iridology tidak dapat mencari pembedahan sebelumnya disebabkan oleh impuls saraf tidak ada lagi. Begitu juga ia gagal menemui batu karang, kuman hidup, atau apa-apa bentuk parasit dalam badan; Walau bagaimanapun, dalam banyak kes - kedua-dua keradangan dan syarat toksik yang merupakan perlindungan bagi potensi mereka dalam set (pembangunan), boleh dinyatakan.

Iridology boleh membantu saya?

Ya! Iridology mempunyai kecenderungan menunjukkan apa-apa mungkin dalam set penyakit sebelum ia sebenarnya bermula (pencegahan penjagaan kesihatan penyelesaian), serta di mana penyakit yang sudah boleh hadir. Iridology adalah mudah dan tidak menyakitkan untuk ramai individu yang telah menggunakannya - sering pilihan yang kurang mahal untuk banyak (walaupun proses dalam lebih selesa di poket, keputusan yang diperolehi dengan kaedah tersebut adalah NO kurang berkesan [dalam banyak kes, iridology mempunyai telah ditunjukkan untuk menjadi lebih cekap]). Iridology membantu individu untuk memahami cara yang lebih sihat hidup, bersama-sama dengan apa-apa kelemahan yang mungkin ada dan yang perlu dipupuk kembali kepada kesihatan.

Biasanya kesedaran mengenai penyakit menjadi lebih ketara dalam kehidupan seseorang individu (cara hidup), mengakibatkan kehidupan yang lebih bersih bagi banyak. Selalunya alternatif seperti homeopati atau ubat-ubatan tradisional digunakan untuk merawat penyakit selepas iridology telah terbentuk terlebih dahulu - dengan itu mengekalkan prosedur keseluruhan bersih, semula jadi, dan sihat.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar