Rabu, 04 November 2015

Herba untuk tekanan darah tinggi yang lebih rendah

Herba untuk tekanan darah tinggi yang lebih rendah

Tekanan darah tinggi adalah disebabkan oleh beberapa faktor seperti pemakanan, tekanan, dan kurang bersenam. Keadaan ini biasanya berbahaya kerana ia mendedahkan anda kepada pelbagai masalah kesihatan seperti strok, penyakit buah pinggang, serangan jantung, kehilangan penglihatan, sindrom metabolik, dan kegagalan jantung.

Walaupun terdapat banyak ubat yang boleh digunakan untuk merawat herba keadaan telah ditunjukkan untuk menjadi yang paling berkesan. Berikut adalah beberapa herba yang bermanfaat:

Basil

Ini adalah herba yang lazat dan menggunakannya anda hanya perlu menambah daging herba daun untuk anda sup, salad, pasta, dan casseroles.

Cardamom

Ini adalah perasa yang berasal di India. Untuk mendapatkan manfaat yang anda hanya perlu untuk memasukkan biji buah pelaga atau serbuk dalam sup, gulai, Pembersihan rempah, dan juga dalam barang-barang bakar.

Bawang putih

Selain daripada perisa makanan anda, perasa pedas ini juga membantu dalam menenangkan dan mengembangkan salur darah dengan itu membolehkan darah mengalir dengan bebas dalam saluran darah.

Kajian telah menunjukkan bahawa bawang putih mempunyai keupayaan mengurangkan tekanan sistolik sebanyak 30 mmHg dan tekanan diastolik sebanyak 20 mmHg.

Untuk mendapat manfaat herba ini anda boleh menambah bawang putih segar resipi kegemaran anda. Jika anda mendapati bahawa rasa adalah terlalu banyak untuk anda, anda perlu mengambil kira panggang herba pertama. Anda juga boleh makan herba ini manakala mentah jika anda boleh melakukannya.

Hawthorn

Ia telah digunakan beribu-ribu tahun dalam perubatan tradisional Cina. Selain daripada mengurangkan tekanan darah, herba ini juga telah terbukti sangat berkesan dalam mencegah pembentukan darah beku. Herba juga membantu peredaran darah.

Biji saderi

Jika mempunyai untuk lama digunakan untuk sup rasa, casseroles, stews, dan hidangan enak lain; Walau bagaimanapun, kajian baru-baru ini telah menunjukkan bahawa herba ini amat berkesan dalam mengurangkan tekanan darah. Walaupun ramai orang cenderung untuk menggunakan benih herba ini, anda boleh membuat jus daripada keseluruhan loji.

Lavender Perancis

Minyak Lavender telah lama digunakan sebagai minyak wangi dan sebagai relaxant yang; Walau bagaimanapun, kajian telah menunjukkan bahawa herba ini juga boleh digunakan untuk menurunkan tekanan darah. Untuk mendapatkan manfaat herba anda hanya perlu untuk memasukkan daun herba ini dalam makanan anda.

Cakar kucing

Herba ini bertindak pada saluran kalsium dalam sel-sel badan dengan itu mengurangkan tekanan darah. Selain daripada mengurangkan tekanan darah, herba ini juga telah terbukti berkesan dalam merawat masalah kesihatan saraf. Anda boleh mengambil daun herba ini atau anda boleh mengambil herba sebagai tambahan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar