Rabu, 04 November 2015

Tips untuk Mencegah Upper Back Pain

Tips untuk Mencegah Upper Back Pain

Apakah Sakit Belakang?

Sakit belakang boleh memberi kesan kepada rakyat semua peringkat umur dan boleh berlaku pada satu ketika dalam hidup kita. Ia merupakan gejala keadaan perubatan yang apabila tidak ditujukan kepada boleh menyebabkan komplikasi serius. Sakit secara beransur-ansur boleh membina atau mungkin juga perlu cepat untuk memulakan, dan kesakitan boleh berkisar dari sensasi cucukan kepada sensasi yang tajam dan kronik.

Terdapat banyak faktor yang meningkatkan risiko sakit belakang. Sebagai contoh, mereka yang tidak sihat secara fizikal terdedah kepada kecederaan belakang kerana kerapuhan tulang, sedangkan orang-orang yang mempunyai berat badan berlebihan boleh meletakkan tekanan terlalu banyak di belakang mereka kerana berat tambahan mereka bawa.

Tugas kami dan apa yang kita lakukan untuk badan kita juga boleh menjejaskan kesihatan keseluruhan belakang kami. Tiba-tiba menarik atau mengangkat beban yang berat, atau duduk dengan postur yang lemah boleh menyebabkan belakang tekanan terlalu banyak. Malah, aktiviti harian kita apabila dilakukan dengan mekanik badan yang lemah adalah punca yang paling biasa sakit belakang.

Masalah struktur, seperti di dalam cakera pecah, juga boleh menyebabkan sakit belakang. Belakang terdiri daripada vertebra disusun, dan untuk mengurangkan antara mereka adalah cakera yang terdiri daripada bahan jeli-suka. Jika cakera ini memecahkan, mereka boleh menonjol menyebabkan tekanan kepada saraf yang berhampiran dan saraf tunjang yang menjejaskan semua organ dan fungsi tubuh yang menyertainya. Dalam kes ini, bagaimanapun, kaki yang lebih rendah biasanya terjejas.

Bagaimana untuk Mencegah Sakit Belakang

Walaupun sakit belakang yang paling biasanya menjadi lebih baik selepas beberapa hari atau minggu, ia masih terbaik yang anda memberikan tumpuan kepada kesihatan keseluruhan belakang anda. Nasib baik terdapat pelbagai cara untuk mengelakkan sakit belakang dan menjaga dari pernah kembali.

Setakat ini, cara terbaik untuk mengelakkan sakit belakang adalah dengan penyaman belakang. Mendapat senaman yang cukup setiap hari boleh mengukuhkan teras otot dan meningkatkan fleksibiliti belakang, yang menghalang kerapuhan tulang dan kecederaan. Latihan kembali Mudah hanya boleh bertahan selama 10 hingga 15 minit sehari, yang juga boleh dilakukan semasa di tempat kerja. Anda boleh mulakan dengan lunges lima hingga sepuluh ulangan di mana anda meletakkan tangan anda pada pinggul anda dan mengambil langkah besar ke hadapan, kemudian menyergap ke bawah badan anda dengan lutut anda pada 90 darjah untuk menyokong berat badan anda. Anda juga boleh cuba melakukan harga rendah kerusi di mana anda duduk di tepi kerusi anda sambil meletakkan tangan di belakang pinggang anda untuk sokongan. Kemudian anda secara beransur-ansur dan berhati-hati menurunkan punggung anda daripada kerusi itu dengan siku anda bengkok pada 90 darjah dan dada dinaikkan dan mengetuai. Semua senaman ini mudah boleh membantu mengurangkan ketegangan otot dan keradangan serta meningkatkan teras badan, melindungi tulang belakang anda daripada kecederaan.

Perkara seterusnya yang boleh anda lakukan adalah untuk memeriksa postur anda. Postur yang baik membolehkan tubuh untuk duduk, berdiri, berjalan, dan berbaring dalam kedudukan yang menyebabkan tekanan ke atas menyokong otot dan ligamen seperti belakang. Ia juga menyimpan tulang dalam penjajaran betul untuk mengagihkan berat badan dengan betul dan untuk otot yang akan digunakan dengan betul. Ia juga boleh mengelakkan memakai dan mengoyakkan ligamen semasa gerakan berulang-ulang dan mengangkat berat objek berat.

Oleh itu, adalah penting bahawa anda belajar bukan sahaja bagaimana untuk melakukan aktiviti harian anda, tetapi juga bagaimana untuk menggunakan mekanik badan yang betul. Sebagai contoh, apabila anda mengangkat objek berat, anda perlu menyimpan belakang anda lurus tegak semasa membengkokkan lutut dan pinggul anda. Jangan sekali-kali bengkok ke hadapan tiba-tiba di pinggang dengan lutut lurus kerana ia boleh membuat anda terdedah kepada sciatica atau kerosakan cakera. Dan apabila anda duduk atau berbaring, pastikan anda mengekalkan kedudukan dengan lengkung S di belakang anda. Duduk dengan sokongan belakang yang rendah atau berbaring di belakang anda dengan bantal kecil di bawah lutut adalah yang terbaik.

Tambahan pula, kerana ia adalah jelas bahawa berat badan berlebihan boleh menyebabkan ketegangan ke belakang, ia adalah dinasihatkan untuk menjaga berat badan. Menumpahkan pound tambahan boleh melepaskan bahagian tengah anda dan belakang dari tekanan. Untuk mendapatkan badan melalui diet yang betul dan senaman boleh membantu mencegah pengumpulan masalah belakang dan osteoartritis dibawa oleh pound tambahan dan usia tua.

Maksiat kami seperti merokok boleh meningkatkan risiko mendapat sakit kerana nikotin dalam rokok boleh menyekat saluran darah dan oleh itu, menyekat aliran darah yang betul ke semua bahagian badan, termasuk otot dan urat di belakang belakang.

Akhir sekali, menjaga kehidupan yang bebas tekanan yang dapat menghilangkan sakit belakang atas. Orang di bawah tekanan boleh mengalami pemakanan yang tidak sihat atau kurang bersenam serta postur yang lemah, semua yang boleh menjejaskan kesihatan anda secara keseluruhan. Melakukan rutin seperti yoga boleh membawa balik perspektif yang sihat, yang kemudian memberi manfaat kepada badan yang sihat sepanjang penginapan anda.

Menjaga kesihatan seseorang melalui senaman, diet yang betul, dan mempunyai pemikiran yang baik tentang segala-galanya adalah di mana ia semua boleh mula.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar