Rabu, 04 November 2015

Apa Heck Are Probiotik dan Kenapa Saya Perlu Mereka?

Apa Heck Are Probiotik dan Kenapa Saya Perlu Mereka?

Apa H $% * mereka dan mengapa kita memerlukan mereka? Saya akan memberikan anda sendiri dumbed-down kurus kepada apa yang mereka dan bagaimana mereka boleh membantu kita mendapatkan lebih sihat.

Pertama, setiap organisma di planet ini dibincangkan dalam mikrob (orang-orang bakteria kecil yang menjengkelkan yang hidup pada kulit kita, dalam keberanian kami, ke atas kaunter kami --- dan lain-lain). Its normal! Kita sepatutnya dikelilingi oleh semua parasit sedikit sama seperti kita dikelilingi oleh remaja leachy kami dan anak-anak yg kurang ajar meniup kami --- Ia adalah semula jadi dan sebahagian daripada pengalaman hidup keseluruhan. Kami semua direka untuk mempunyai bakteria "sihat" untuk membantu kita hidup bersama dalam alam semula jadi dan yang benar-benar sejuk. Good Ole alam direka dengan cara itu dan saya yakin bahawa dia tahu apa yang dia lakukan!

Berikut adalah beberapa manfaat sihat yang kita dapat daripada bakteria ini hidup di, sekitar, dan dalam diri kita.

1. Mereka menghasilkan enzim yang membunuh bakteria tidak baik (Eek -like selesema perut)

2. Mereka menghasilkan bahan-bahan yang memberikan lapisan tenaga usus

3. Mereka meningkatkan imuniti dengan memberikan kami mucin (komponen lendir / air hidung) untuk membantu dipijak daripada bakteria tidak baik

4. Mereka turun-mengawal keradangan dan radikal bebas seperti sepupu gila Joe (melihat siaran radikal bebas sebelumnya)

5. Mereka mengurangkan risiko alergi

Ini semua adalah fungsi bahawa bakteria usus normal direka untuk lakukan untuk tubuh manusia.

Lelaki-lelaki ini mempunyai fungsi yang lebih penting begitu banyak tetapi saya takut membosankan anda dengan ilmu itu semua. Ada rujukan di akhir pos untuk semua nerds anda sains seperti saya!

Berikut adalah versi yang saya dumbed turun untuk minda kecil saya sendiri untuk dihadam!

1. bekalan makanan kami telah berubah secara drastik sejak Perang Dunia II --- kami kini menggunakan lebih jagung dan bijirin untuk makanan ternakan kami. Kami juga menggunakan nitrogen sisa dari membuat bom untuk menyuburkan tanaman kita selepas perang.

2. Amerika Syarikat menjadi lebih perindustrian selepas Perang Dunia II dan kami mula menambah banyak bahan kimia untuk meningkatkan jangka hayat makanan

3. Ini telah beransur-ansur memusnahkan lapisan usus (yang saya lebih baik akan menjelaskan dalam jawatan lain)

4. Kami kini pelabuhan bakteria dalam saluran GI kita yang kita tidak gunakan untuk mempunyai. Mereka adalah dysbiotic bukannya simbiotik.

5. Oleh kerana kita tidak lagi pelabuhan ini "Bakteria Baik" dalam usus kami --- kami telah meningkatkan keradangan dan autoimmunity.

6. keradangan --now perlu menyelesaikan suatu tempat di badan kita jika kita tidak membekalkannya dengan antioksidan yang baik sebagai mekanisme pertahanan.

7. Kami sedang memakan makanan yang tidak lagi padat nutrien. Malah jika kita makan sihat, keberanian kami tidak mempunyai bakteria yang betul untuk menyerap nutrien lagi.

Jadi ---- Satu permulaan yang pertama di membersihkan The Gut-- Probiotik

Ini adalah makanan tambahan dengan bakteria baik strain yang telah dibunuh oleh diet moden kita. Mereka melakukan apa yang mereka direka untuk lakukan - membantu mencegah penyakit, membantu menyerap nutrien dari makanan, membantu menjaga pencernaan tetap dan lain-lain kanak-kanak lelaki yang tidak baik recolonize Gut kami dengan Bakteria Baik.

Jadi di sini adalah scoop-- akhir

Jika anda makan diet yang sempurna daripada buah-buahan, sayur-sayuran, daging diberi makan rumput organik dan mengambil tidak makanan yang diproses --- anda mungkin tidak perlu untuk mengambil probiotik

Tetapi, jika anda seperti yang lain daripada kita --- anda perlu ini buggers belakang sedikit di dalam usus anda untuk membuat dan membuat anda sihat!

Berikut adalah jenis yang anda mahu untuk mencari untuk membeli probiotik yang lain:

The Big 6 !!!

1. Lactobacillus Acidophillus

2. Lactobacillus Ramnosus

3. Lactobacillus Plantarum

4. Lactobacillus Casei

5. Bifidobacterium Longum

6. Bifidobacterium Breve

Probiotik boleh didapati di kedai ubat, kedai makanan kesihatan tempatan anda atau secara online.

Saya akan hantar lanjut mengenai manfaat dan faedah pencernaan yang berbeza setiap ketegangan --however ini adalah garis besar sedikit kotor anda untuk merujuk kepada!

Untuk maklumat lanjut: lihat "Probiotik: Mengapa Anda Perlu Mereka dan Bagaimana untuk Pilih Them" oleh Yuri Elkaim, BPHE, CK, RHN

Tidak ada komentar:

Posting Komentar