Rabu, 04 November 2015

Manfaat Terapi Chelation

Manfaat Terapi Chelation

Chelation Orthomolekul ialah proses di mana logam atau mineral (plumbum, merkuri, besi, tembaga, aluminium, arsenik dan kalsium) dikaitkan dengan bahan luaran disuntik secara intravena.

Badan itu mempunyai mekanisme semula jadi sendiri pengkelatan, yang merupakan suatu proses kehidupan asas.

Bahan-bahan biasa seperti antibiotik, aspirin, vitamin dan mineral bekerja dalam badan kita. Sebagai contoh hemoglobin adalah pengkelat besi semula jadi.

Terapi pengkelatan adalah suatu tatacara yang asid amino tiruan dipanggil EDTA (Diethyl- amino -tetra- asid asetik), disampaikan secara intravena, perlahan-lahan (1-2 jam). Perkara yang sama dicairkan dalam masin, dapat menambah bahan-bahan lain. Ia perlu ditunjukkan dan diselia oleh pakar.

Ia adalah sangat penting untuk pertama mengetahui keadaan buah pinggang dengan mengukur air kencing pelepasan kreatinin selama 24 jam. Keputusan ini menentukan prestasi teknik, dos dan kekerapan sesi.

EDTA mengikat logam badan, perangkap, dan ejects mereka melalui air kencing. Logam yang tidak normal memihak kerosakan radikal bebas dan logam berat toksik yang tinggi dengan cepat dihapuskan oleh EDTA.

Bilangan sesi chelation bergantung kepada setiap pesakit. Mereka boleh dibuat daripada sekurang-kurangnya 5 hingga 50 atau lebih sesi.

Halangan arteri memerlukan purata 30 sesi. Satu atau dua sesi mingguan yang mungkin.

The EDTA diurus dengan baik adalah agak toksik. Kesan-kesan sampingan adalah ringan. Komplikasi jarang berlaku dan biasanya dilihat dalam pentadbiran serum intravena.

Chelation diperkenalkan sebagai rawatan oleh British semasa Perang Dunia II menggunakan seorang ejen chelating (BAL) sebagai penawar kepada gas beracun.

EDTA pertama kali digunakan di Amerika Syarikat pada tahun 1948 sebagai pengkelat memimpin. Pesakit yang telah diserap memimpin daripada industri bateri dan kelasi kapal yang telah dicat telah dirawat. Para doktor melihat bahawa pesakit plumbum beracun dan pembawa arteriosclerosis mempunyai peningkatan dalam kedua-dua gangguan.

EDTA berfungsi (antara tanda-tanda utama) untuk:

- Keracunan (plumbum keracunan)

- Angina

- Memori

- Pandangan

- Pendengaran

- Bau

- Tenaga seksual

- Astenia (keletihan)

Selamat, tidak menyakitkan & Kos Berkesan

Intravena EDTA chelation membawa manfaat ini kepada setiap saluran darah dalam badan, daripada arteri terbesar kepada kapilari paling kecil, kebanyakan yang terlalu kecil atau jauh di dalam otak dan organ-organ penting yang lain untuk rawatan pembedahan. Dalam banyak kes, saluran darah yang paling kecil adalah yang paling teruk berpenyakit. Manfaat pengkelatan terjadi dari atas kepala ke bahagian bawah kaki, bukan hanya dalam segmen disekat daripada beberapa arteri besar.

The Chelation Therapy Sesi

Sesi terapi chelation mengambil masa antara 2 dan 3 jam, di mana anda berehat di kerusi malas yang selesa dan menikmati perbualan dengan orang lain, atau jika anda suka, anda boleh membaca, bekerja pada komputer anda menggunakan Wi-Fi percuma atau mengambil tidur sebagai muzik yang menenangkan bermain di latar belakang.

Terapi chelation mempunyai sejarah 60 tahun keselamatan dan keberkesanan yang dicatatkan oleh pakar-pakar perubatan yang disahkan untuk mentadbir terapi dan mengikut protokol yang betul. Terhadap orang-orang enam dekad, lebih daripada satu juta pesakit telah menjalani terapi chelation untuk pelbagai masalah peredaran darah.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar