Rabu, 04 November 2015

Bagaimana Mengurus Heartburn dan GERD - Selamat dan semulajadi

Bagaimana Mengurus Heartburn dan GERD - Selamat dan semulajadi

Heartburn / GERD (perut Penyakit Reflux Esophageal) atau refluks asid adalah lebih biasa daripada yang anda sangka. Tanda-tanda boleh tidak selesa dan menjengkelkan, dan juga boleh membawa kepada masalah yang lebih serius, termasuk pendarahan, parut atau penebalan esofagus, dan juga kanser esophageal. Rawatan perubatan biasa adalah ubat anti-asid seperti Tagament dan Tums atau perencat pam proton (PPI ini) seperti Prilosec, Nexeum dan Protonics. Antasid kerja dengan meneutralkan asid; Ini PPI melegakan sensasi yang terbakar dengan mematikan keupayaan badan untuk membuat asid perut. Kedua-dua jenis ubat merawat gejala sahaja, dan mempunyai kesan sampingan yang tidak sihat. Masalah yang berkaitan dengan ini PPI termasuk:

Kekurangan penyerapan kalsium dan magnesium, yang membawa kepada tulang lemah dan masalah kesihatan yang lain. Risiko patah tulang dianggarkan lebih 40 peratus lebih tinggi dalam panjang - pengguna jangka dadah IHPR.
Penyerapan menurun vitamin B12 yang boleh membawa kepada pelbagai masalah neurologi
Pneumonia
Serangan bakteria berbahaya dan yis dalam usus, termasuk Clostridium difficile, yang boleh menyebabkan kolitis (radang usus).
Menurun pencernaan makanan, menyumbang kepada kekurangan zat makanan umum dan penyakit degeneratif kronik
Peningkatan kecenderungan kepada jangkitan bawaan makanan, parasit dan keracunan makanan
Walaupun ubat-ubatan IHPR direka untuk menghentikan gejala pedih ulu hati / GERD dengan mengurangkan pengeluaran asid dalam perut, penyelidikan perubatan overwhelmingly menunjukkan bahawa pedih hulu hati atau refluks asid sebenarnya disebabkan oleh asid perut terlalu sedikit - tidak terlalu banyak. Apabila terdapat asid perut yang tidak mencukupi, karbohidrat mencerna enzim tidak dikeluarkan, membenarkan karbohidrat untuk masuk ke dalam usus dihadamkan. Bakteria dan cinta yis pesta ini kepada karbohidrat yang tidak dapat dihadamkan, mewujudkan gas, kembung dan pressure.This abdomen tekanan tentera asid perut ke dalam esofagus (reflux) menyebabkan pedih ulu hati. Dinding esofagus tidak mempunyai perlindungan terhadap asid, jadi walaupun jumlah yang kecil boleh menjadi sangat menjengkelkan.

Refluks asid sering juga berkaitan dengan hernia hiatal (keadaan di mana sebahagian daripada perut buncit bulges dikawasan ke dalam esofagus) atau otot sfinkter lemah di persimpangan esofagus dan perut yang membolehkan asid bocor dari perut.

Jika tidak dadah, kemudian apa?

Mengetahui jika anda mempunyai sfinkter yang lemah lebih rendah esophageal atau hernia hiatal. Hernia hiatal boleh diperbetulkan dengan rawatan kiropraktik atau Terapi Neural. Terdapat latihan untuk mengukuhkan otot sfinkter untuk mengelakkan kebocoran asid perut ke dalam esofagus.
Dapatkan diuji bagi sensitiviti makanan dan alahan, penyumbang utama kepada pedih ulu hati. Seorang yang mudah pemeriksaan ujian darah untuk sensitif kepada biasa dimakan makanan. Diet putaran yang sesuai boleh membantu sensitiviti makanan berkurangan.
Semak untuk H. pylori bakteria yang juga boleh menyumbang kepada ulser perut.
Meningkatkan asid perut dengan pemakanan tambahan yang mengandungi hydrochloride betaine dan enzim pankreas.
Anda tidak perlu berhenti mengambil ubat-ubatan IHPR ayam belanda sejuk. Anda mesti beransur-ansur menghentikan diri jauh daripada mereka secara beransur-ansur untuk mengelakkan pemulihan yang teruk gejala-gejala yang mungkin lebih buruk daripada mereka yang anda ada sebelum anda mula mengambil ubat.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar